Senin, 24 Oktober 2011

Berdua Lebih Baik


Bila aku bangun tengah malam sorang2..aku puasa n mengaji sorang2 aku teringat alangkah indahnya waktu itu…waktu aku berjemaah dengan kawan baek ku ummu najihah..waktu aku ditemani mamaku..waktu aku bersama2 roomate ku Wan Nur hayati dan Nik Asiah…sudah hampir setahun sembahyang aku hanya diberi pahala 1… beerti sudah lama aku tidak menjadi makmum..Ya Allah alangkah ruginya diri hambamu ini… Siapa yang boleh mendengar serta membetulkan bacaan Kitab Allah yang aku alunkan..entah benar entah tidak tajwod m mahraj hurufnya….
harapan aku suatu hari nanti akan hadir si imam dalam hidupku… yang menjadi temanku bagi semua amalan ku.. imam yang akan membimbingkan.. imam yang akan menggalaas tanggungjawab atas lafaz akadnya.. imam yang soleh… Ya Allah jgn la engkau membiarkan aku bersendirian sesungguhnya engkaulah sebaik2 pewaris…
SELAMAT BERBUKA PUASA….
p/s :- hati ini hanya milikMu…hanya Engakau sahaja dapat menyerahkannya kepada hambaMu yang layak selayaknya

0 Comentar:

Posting Komentar

- Kritik dan Saran Pembaca sangat di harapkan dengan kepentingan blog ini apalagi kepentingan nak OGI

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More