Senin, 24 Oktober 2011

Rama- Rama dalam Hateeey


hahah kalau rama2 terbang dalam perut maknanya rasa nervouse… kalau dalam hati macam mana yer.. huhuhu ermm suatu perasaan yang sukar untuk digambarkan…. masa sudah 1 .30 ptg..tyme untuk balik ye aku kena balik tapi lappy nie p update karpesky la pulak soo kena sabaq sat naa… ermm berbalik kepada kisah si rama2 tad

 

Ye ianya berkenaan dengan Mr F… macam mana nak cerita ye… kalau dulu pagi2 je aku akan terjah blog2 bloger yang tegar untuk membaca updated mereka…. tap skrg aku terjah Fb untuk menjana tanaman serta melihat jika ader msh di inbox.. do i waiting for his msg…. mybe i admit it… sebab bila tak ader msg rasa macam ….. okeyyy~~

 

mama selalu cakap aku nie mudah untuk sayang kat org.lembut sangt hati tu… kenapa ye.. aku macam rindu msg dia.. dulu aku rindu update blog si ZA…tapi skrg nie macam addicted dengan msg dia hahah sangat bahaya ok..kata nak berncinta selepas kawenn..  ustaz Wan cakap… penantian itu satu penyeksaan...bila menunggu akan jadi rindu hahah… pandai je la ustaz wan nie..oooo lupa watak baru ye… ustaz wan nie ustaz kat sekolah aku dulu..dia GSTT…sekarg nie ngah wat kpli kat sarawak…. dulu masa sekolah takdernya nak tegur aku pandang pun tak der nya.. sebab tu aku macam pelik di alam maya nie dia sangt sempoi serta berjiwang juga haha…aku sampai tanya dia..nie ustaz nie kenal tak saya nie yang mana satu nie hahahahah
okk habiz pasal ustaz wan ye… kembali kepada Mr F dan rama2… nerves sebab i dont ever know what his famly expectation on me … takut juga sebab calon sebelum nie katanya doc..apala sangt aku nie jika dibandingkan dengan seorg doc.. terasa macam terlalu jauh kurangnya aku nie… huhu ayat pasrah macam sepasrahnya Saidina Ali apabila Abu Bakar meminang S.Aisyah puteri Rasulullah.

 

yang kedua nerves sebab kalau jadi aku akan kawen tahun nie…SERONOKNYA dalam hati…but seronok itu hanya sekejap… BERAT nye tanggungjawan yang akan dipikul.. pertama bertambah ahli keluarga.. bertambah besar lingkup hati yang perlu dijaga.. yang paling penting.. nak menjaga hati dan perasaan suami.. ye kalau setakat teori boleh la cakap aku terrer kan but aku tak hadapinya lagi.. bayangkan la mama yang melahirkan serta membesarkan aku pun kadang2 aku degil apatah lagi nak taat pada arahan seorg lelaki yang baru hadir dalam hidup aku.. mentaatinya adalah satu kewajipan..aku akan turuti tetapi apa yang aku kuatir di sini adalah… kadang2 manusia kealpaan..aku takut aku LUPA… so En Jodoh hari2 akan aku pasang lagu ana rafalli ye yang menag juara lagu ari tu…

 

dulu agak sukar untuk membuat pilihan..sebab aku tak kenal langsung pun n calon my mum nie…then mama kata buat istikarah…buat istikarah hari2 mana suh buat….aku pun menurut petintah la…. then ader sorang mengalami masalah lebih kurg aku… tap laen skit then tetiba aku bg ayat nie kat dia

 

Firman Allah s.w.t dalam surah al-baqarah ayat-216, maksudnya "….tetapi boleh jadi kamu tidak menyukai sesuatu ,padahal itu adalah ayng terbaik buat kamu,dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal itu tidak baik bagi kamu.Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui…"

aku pun tak tahu kenapa ayat nie macam tersentak dalam hati aku…. mama jika bukan jodoh ain dengan Mr F kita terima ngn reda ye
alamak dah pukul 1.45 nak kena balik n solat..satg ader kelas tambhan then boleh terus balik jitraa……

 

0 Comentar:

Posting Komentar

- Kritik dan Saran Pembaca sangat di harapkan dengan kepentingan blog ini apalagi kepentingan nak OGI

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More